Aktuellt

Nya idéer till ny stil och form på årsredovisningar?
Snart publicerar börsbolagen sina årsredovisningar för verksamhetsåret 2014. Vi kommer att se ett brett utbud av stil och form. Förhoppningsvis är de resultatet av bolagens ambitioner och medvetna beslut om hur de vill marknadsföra sin verksamhet och förståelse för mottagarnas behov. Men i vissa fall finns en del slentrian – det är lätt att använda en befintlig och framgångsrik form.
RHR/CC arbetar med flera av de ledande bolagen i södra Sverige i strategiska kommunikationsfrågor. Vår styrka är kunskapen om bästa sätt att nå ut med budskap på ett sätt som intresserar och uppfyller de krav som bolagets viktigaste målgrupper ställer.
När det gäller finansiella rapporter, som årsredovisningen, finns flera regler och inarbetade traditioner. Samtidigt sker en kontinuerlig utveckling, såväl av innehåll som sätt att presentera. Vi har i flera år funderat på den optimala lösningen för de digitala plattformarna. Olika online-lösningar har utvecklats snabbt under det att mottagarna fortsatt att efterfråga den tryckta versionen. Vi på RHR/CC bedömer att vi nu har en effektiv lösning som inkluderar såväl produktion som presentation av komplexa dokument. Vi hoppas att kunna marknadsföra denna med start hösten 2015.
Vi och våra uppdragsgivare har ambitionen att ständigt bli bättre och möta de förändrade arbetsmetoderna. Därför bjuder vi in dig som har nya tankar på hur ett börsbolag kan förnya några av sina viktigaste kommunikationsverktyg: de finansiella rapporterna, med årsredovisningen i centrum.
Kontakta oss om du vill veta mer eller presentera dina idéer!